Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Apskaita>Apskaitos organizavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Apskaitos organizavimas

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Apskaitos uždaviniai. Buhalterinė apskaita. Mokėjimai. Išlaidų ir bendrosios produkcijos apimties apskaita.

Ištrauka

Apskaita yra ne tik visuomeninio produkto gamybos, paskirtimo, cirkuliacijos ir vartojimo procesų atvaizdavimo, bet ir jų kontroliavimo priemonė. Ji vedama sistemingai stebent, matuojant ir registruojant ūkinius faktus bei ūkines operacijas.
Buhalterinę apskaitą įmonės veda, vykdydamos ištisinę, nenutrukstamą, pagrįsta dokumentais ir tarpusavyje susietą jų registraciją.
Buhalterinė apskaita apima visas ūkio lėšas ir jų šaltinius, visas ūkines operacijas ir veiklos rezultatus. Kartu vykdoma ešaukstine ir einamoji kontrolė – tikrinamas atliktų ūkinių operacijų teisingumas ir tikslingumas.
Buhalterinės apskaitos tikslas: kontrolioti plano vykdymą, įgyvendinti ūkiškaitą ir taupiai nauduoti materialinius, darbo ir finansinius ištiklius, palaikyti finansinę drausmę, apskaičiuoti gaminamos produkcijos, atliktų ir patarnavimų faktinę savikainą, apskaičiuoti finansinius rezultatus, analizuoti finansinę ir ūkinę veiklą, atskleisti ūkinius rezervus.
Apskaitos duomenys turi būti moksliškai pagrįsti, patikimi, objektyvūs ir savalaikiai.
Svarbiausi uždaviniai yra šie: kuo pilniausiai atvaizduoti visas įmonės gyvavimo gerąsias ir blogąsias puses; laiku teikti valstybinės valdžios ir valstybinių įmonių organams jiems reikalingus duomenis, kontroliuoti nustatytų planų bei užduočių vykdymą, laiku sumokėti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus mokesčius.
Labai svarbu yra, tai kad apskaitinė informacija būtų pateikiama, remiantis bendraisiais reikalavimais:
- ją turi priimti vartotojas, kitaip tariant, ji turi būti perduodama tam tikrais signalais, kurienos vartotojas galėtų suvokti;
- informacija turi būti vartotojui suprantoma;
- informacija turi būti perduodama iš patikimo šaltinio, kuriuo vartotojas pasitiki;
- informacija turi būti perduota laiku (kol ja remiantis dar galima daryti valdymo sprendimus) ir tiksliam adresatui;
- tam, kam ji yra skirta;
- perduodama informacija turi būti reikalinga vartotojui, o jos kurimo kaina – bent jau ne didesnė už teikiamą naudą.

Iš to, kas buvo pasakyta, galima padaryti išvadą: Kad apskaitine informacija laikytini iš patikimo šaltinio gauti ir tinkamai užfiksuoti apskaitos duomenys, kurie naudojami valdymo procese arba kurie potencialiai dali būti naudingi valdytojams ateityje.

Deja, teigti griežtai, kad finansinė arba menedžmento apskaita išskyriamos pagal vartotojams (išoriniams ar vidiniams) teikiamą informaciją, negalime. Kadangi apskaita yra gana brangi, todėl visiškai suprantoma, jog dalį duomenų, skirtų ešoriniams vartotojams, naudoja ir įmonės valdymo personalas.
Juk neįmanoma gerai tvarkytis įmonėje, nežinaut pagrindinių veiklos rodiklių, tarkim, kokiu turtu disponuoja įmonė, kokią naudą gauna iš šio turto, bei kas yra šio turto savininkas.
Kiekviena įmonė kaip atskiras ūkinis vienetas palaikio ryšius ir su kitomis įmonėmis, asmenimis bei valstybe. Todėl, įmone turi visuomet laiku atsiskaityti, sumoketi mokesčius, teikti reikiamą informaciją, laiku ir tinkamai tvarkyti apskaitos dokumentaciją, kad nebūtų nesusipratimų su tokiomis institucijomis, kaip valstybinė mokesčių inspekcija, sodra ir kitomis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-06-10
DalykasApskaitos konspektas
KategorijaApskaita
TipasKonspektai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis32.88 KB
AutoriusOLIESIA
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Apskaitos organizavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą