Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Apskaita>Apskaitos politikos reglamentavimas Lietuvos Respublikoje (LR)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Apskaitos politikos reglamentavimas Lietuvos Respublikoje (LR)

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Buhalterinės apskaitos įstatymas (2001-11-06). Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymas (2001-11-06). Įmonių konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatymas (2001-11-06). Bendrieji apskaitos principai (BAP). Apskaitos politikos, apskaitinių įvertinimų keitimas ir klaidų taisymas. Išvados.

Ištrauka

Nėra konservatyvesnės verslo srities kaip apskaita. Atsirandys rinkos pokyčiai turi įtakos verslo sąlygų pasikeitimui, tačiau pagrindiniai apskaitos teiginiai, kurie buvo suformuoti prieš penkis šimtus metų, išlieka tokie patys – keičiasi tik apskaitos reglamentavimas. Rinkos verslo aplinka keičiasi taip greitai, kad neįmanoma viską reglamentuoti griežtai, kaip tai buvo daroma prieš penkiolika metų. Atsiranda naujų apskaitos reguliavimo priemonių poreikis.
Lietuvos įmonių apskaita keičiasi priklausomai nuo pakitusios verslo aplinkos. Įstojimas į Europos Sąjungą turėjo reikšmės ir Lietuvos įmonių apskaitos reglamentavimui. Lietuva negali likti Europos Sąjungos apskaitos harmonizavimo procesų nuošalyje. Kiekviena įmonė turi pasirinkti ir taikyti apskaitos politiką taip, kad finansinė atskaitomybė teisingai atspindėtų įstaigos finansinę būklę, veiklos rezultatus bei pinigų srautus. Apskaitos politika turi užtikrinti, kad finansinėje atskaitomybėje pateikta informacija būtų naudinga jos vartotojams, atspindėtų ūkinių operacijų ir įvykių turinį bei ekonominę prasmę, o ne tik formalius pateikimo reikalavimus. Informacija turi būti nešališka, neutrali, išsami, turi būti parengta vadovaujantis biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos tvarka. Visa tai turi atitikti Europos Sąjungos keliamus šaliai – nariai apskaitos reikalavimus.
Kadangi apskaitos reglamentavimas – tai įstatymų, nutarimų ir kitų norminių dokumentų, reglamentuojančių apskaitos tvarkymą, parengimas, o apskaitos reikalavimai numatyti visuose mokesčių bei veiklos šaką reguliuojančiuose teisės aktuose, taigi kiekviena įmonė privalo savo apskaitą tvarkyti vadovaudamasi visais jos veiklą reglamentuojančiais teisės aktais. Be to, apskaitos politika turėtų reglamentuoti visas apskaitos sritis (ne tik mokesčių, bet ir finansų bei valdymo apskaitas).

Pagrindinis darbo tikslas – apžvelgti apskaitos politikos reglamentavimą Lietuvos Respublikoje.

Darbo uždaviniai:
• Apžvelgti LR Buhalterinės apskaitos įstatymą, Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymą, Įmonių konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatymą;
• aptarti pagrindinius šių įstatymų reglamentavimo principus;
• apžvelgti bendruosius apskaitos principus;
• aptarti apskaitos politikos, apskaitinių įvertinimų keitimą ir klaidų taisymą.

Atliekant darbą naudojomės šia metodika: apskaitą reglamentuojančių įstatymų analizė.


Kiekvienoje šalyje egzistuoja skirtinga teisinė sistema, kuri sąlygoja ir apskaitos skirtumus. Todėl kiekviena šalis turi savo Nacionalinius apskaitos standartus (NAS). Tik vienose šalyse (Didžioji Britanija, JAV) profesinės apskaitos organizacijos parengę ir susisteminę apskaitą reglamentuojančius dokumentus į konkrečiai pavadintus NAS – Nacionalinius apskaitos standartus, o kitose šalyse tokių kaip NAS nėra, bet jų funkciją atlieka visi teisės aktai apskaitos klausimais.
Lietuvoje yra du pagrindiniai įstatymai:
• LR Buhalterinės apskaitos įstatymas;
• LR Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymas.
2001 m. lapkričio 6 d. Seimas priėmė Buhalterinės apskaitos įstatymą (žr. 1 priedą), kuris įsigaliojo 2002 m. sausio 1 dieną. Įstatymas suderintas su direktyva 78/660/EEB, reglamentuojančia metinę finansinę atskaitomybę ir taikoma tik ribotos civilinės atsakomybės pelno siekiantiems ūkio subjektams, turintiems juridinio asmens teises.
Buhalterinės apskaitos įstatymas nustato ribotos ir neribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų, ūkininkų ūkių, notarų ir advokatų, patentus įsigijusių fizinių asmenų, užsienio ūkio subjektų nuolatinių buveinių ir atstovybių turto, nuosavo kapitalo, įsipareigojimų, ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių buhalterinę apskaitą, jos organizavimą ir tvarkymą.
Įstatymas apibrėžia sąvoką "apskaitos dokumentas" - tai popierinis arba elektroninis liudijimas, patvirtinantis ūkinę operaciją arba ūkinį įvykį ir turintis rekvizitus, pagal kuriuos galima nustatyti ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio tapatumą. Įstatymo sąvokos apibrėžtos atsižvelgiant į Europos Sąjungos valstybėse įprastą praktiką turėti nacionalinius apskaitos standartus ir Pasaulio banko rekomendacijas, numatyta rengti ir taikyti nacionalinius apskaitos standartus. Nacionaliniai apskaitos standartai apima nacionalinius verslo apskaitos standartus, skirtus ribotos civilinės atsakomybės juridiniams asmenims, siekiantiems pelno, ir nacionalinius biudžetinių įstaigų apskaitos standartus, skirtus biudžetinėms įstaigoms. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-14
DalykasApskaitos referatas
KategorijaApskaita
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6
Dydis27.25 KB
AutoriusVilmantas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasEkonomikos ir teisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Apskaitos politikos reglamentavimas Lietuvos Respublikoje (LR) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą