Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Apskaita>Inventorizacija
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Inventorizacija

  
 
 
1234567
Aprašymas

Inventorizacijos etapai. Inventorizacijos komisijos sudarymo tvarka. Inventorizacijos rezultatų įforminimas (inventorizacijos aprašo parengimo tvarka).

Ištrauka

Inventorizacija, ypač didelėse, daug turto turinčiose įmonėse, gali trukti gana ilgai – iki kelių mėnesių. Norint šį procesą paspartinti, tikslinga inventorizacijos darbus suskirstyti į kelis etapus. Jų trukmė turi būti nustatyta vadovo įsakymu.
Pagrindiniai inventorizacijos etapai:
1) pasirengimas;
2) tikrinimas natūra;
3) inventorizacijos duomenų sutikrinimas su apskaitos duomenimis;
4) nustatytų apskaitos klaidų ištaisymas;
5) rezultatų išvedimas;
6) vadovo priimto sprendimo dėl rezultatų registravimo apskaitoje vykdymas.
Atsižvelgiant į įmonės poreikius, šie etapai gali būti detalizuojami dar smulkiau. Tikrinimą natūra sudaro du etapai – ilgalaikio materialiojo turto tikrinimas ir dokumentų tikrinimas. Šie darbai gali būti atliekami nuosekliai, kai įmonėje sudaryta viena komisija, ir lygiagrečiai, kai sudaromos kelios nedidelės komisijos, kurios atlieka atskirus inventorizacijos darbus, o jų veiklą koordinuoja centrinė komisija.
Bendra inventorizacijos organizavimo ir vykdymo eiga pavaizduota 2 schemoje.

2. Inventorizacijos komisijos sudarymo tvarka

Inventorizacija įmonėje prasideda nuo vadovo įsakymo. Atsižvelgiant į tai, kaip dažnai įmonėje atliekamos inventorizacijos, vadovas savo įsakymu gali sudaryti nuolat veikiančią inventorizacijos komisiją arba komisiją tik vienai konkrečiai inventorizacijai atlikti. Sudaryti nuolat veikiančią komisiją ypač patogu įmonėse, kur inventorizuojama periodiškai. Nuolatinę inventorizacijos komisiją pravartu sudaryti visose įmonėse, turinčiose daug materialiai atsakingų asmenų, plėtojančių veiklą filialuose, taip pat tose įmonėse, kuriose didelė materialiai atsakingų asmenų kaita.
Sudarant nuolat veikiančią inventorizacijos komisiją, įsakymas paprastai rašomas ūkinių metų pradžioje. Jame būtinai nurodoma, kokias inventorizacijas ir kada ši komisija atliks. Jeigu dėl nenumatytų aplinkybių (tarkime, materialiai atsakingų asmenų pasikeitimas, stichinė nelaimė ar vagystė) reikia atlikti įsakyme nenumatyta inventorizaciją, rašomas atskiras įsakymas, kuriuo nuolat veikiančiai komisijai pavedama atlikti tokią neplanuotą inventorizaciją.
Didelėse, turinčiose daug turto įmonėse inventorizacijai atlikti sudaromos kelios komisijos, kurių darbą koordinuoja centrinė komisija. Atskiros inventorizacijos komisijos gali būti sudaromos ir tuomet, kai įmonė vykdo savo veiklą struktūriniuose padaliniuose ar filialuose. Į tokią komisiją siūloma įtraukti centrinės komisijos narį arba buhalterijos darbuotoją.
Visais atvejais vadovo įsakyme dėl inventorizacijos komisijos sudarymo turi būti nurodoma:
1) komisijos pirmininko ir narių vardai, pavardės bei pareigos;
2) konkreti data, pagal kurios duomenis buhalterinėje apskaitoje atliekama inventorizacija;
3) inventorizacijos pradžios ir pabaigos laikas;
4) pavedimas inventorizacijos faktą įforminti dokumentais.
Be šių punktų, įsakyme dar rekomenduojama nurodyti:
1) inventorizacijos apimtį (ištisinė, atrankinė, dalinė), atlikimo vietą (keičiantis materialiai atsakingiems asmenims, vagystės ar kitais atvejais);
2) sutikrinimo žiniaraščių sudarymo datą;
3) inventorizacijos aprašų ir sutikrinimo žiniaraščių pateikimo vadovui datą.
Be to, kiekviena įmonė įsakyme gali aptarti ir kitas tik jai aktualias sąlygas bei reikalavimus. Įsakymo pavyzdys pateiktas 1 priede. Praktiškai įsakyme turi būti nurodyti visi veiksmai, kuriuos turi atlikti inventorizacijos komisija, terminai, kaip reikalaujama Inventorizacijos taisyklėse, ir papildomi reikalavimai inventorizacijos dokumentams sudaryti bei pateikti įmonės vadovui.
Su vadovo įsakymu dėl inventorizacijos komisijos sudarymo turi būti supažindinami visi į ją įtrukti darbuotojai ir materialiai atsakingi bei atskaitingi asmenys. Tai parankiausia padaryti atskirame pasitarime ar susirinkime.
Prieš pradedama inventorizaciją, komisija privalo išsiaiškinti:
1) ar visi darbuotojai, kurių darbas susijęs su materialinių vertybių ir kito įmonės turto gavimu, išdavimu, saugojimu, tai atlieka vadovo raštiško įsakymo pavedimu;
2) ar su visais darbuotojais, dirbančiais su įmonės turto įsigijimu, gavimu, saugojimu, išdavimu susijusį darbą, sudarytos materialinės atsakomybės sutartys, o kai sudaryti visiškos materialinės atsakomybės sutartis nėra galimybės, nes įmonėje nėra sudaryta ir patvirtinta kolektyvinė sutartis, – ar materialinės atsakomybės ribos aptartos darbuotojų darbo sutartyse;
3) ar atlikta įmonėje naudojamų ilgio ir svorio matavimo priemonių privalomoji patikra pagal LR metrologijos įstatymo 13 straipsnio nuostatas;
4) ar buhalterinės apskaitos duomenys leidžia nustatyti kiekvieno materialiai atsakingo asmens atsakomybėje esančio materialiojo turto kiekį ir vertę;
5) ar yra viso priemonės turtui tikrinti (matavimo priemonės, perkėlimo įranga), ar pakaks personalo matuojamam bei sveriamam turtui patikrinti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-11-14
DalykasApskaitos referatas
KategorijaApskaita
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis10.57 KB
Autoriuseglicka
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaulių valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Inventorizacija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Šiaulių valstybinė kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą