Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Apskaita>Verslo apskaita - balansas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Verslo apskaita - balansas

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Dokumentavimas. Inventorizavimas. Sąskaitos. Dvejybinis įrašas. Įkainojimas. Kalkuliavimas. Atskaitomybė. Apskaitos proceso nuoseklumas. Materialiojo ilgalaikio turto apskaita. Nematerialiojo ilgalaikio turto apskaita. Ilgalaikio finansinio turto apskaita. Periodinė atsargų apskaita prekybos įmonėse. Žaliavų ir medžiagų sąskaitos. Piniginio turto apskaita. Balansas.

Ištrauka

Visų ūkinių operacijų registravimas apskaitoje pradedamas surašant dokumentus. Kiekviena ūkinė operacija, kiekvienas ūkinis faktas turi būti įformintas dokumentu. Jis yra vienintelis pradinių duomenų šaltinis. Dokumentai, kuriuos surašant prasideda apskaita toliau naudojami duomenims apie ūkines operacijas apdoroti. Jie yra rašytiniai atliktų ūkinių operacijų įrodymai, juose pateikiamas ūkinės operacijos aprašymas, nustatomi jos natūriniai matmenys ir piniginis įkainojimas. Tinkamas ir laiku atliktas visų ūkinių operacijų įforminimas dokumentais yra pradinė ir svarbiausia apskaitos stadija. Dokumentai padeda kasdien stebėti ir kontroliuoti kaip juda materialinės vertybės ir pinigai, nustatyti ar operacijos yra teisėtos bei tikslingos. Dokumentai patvirtinami parašais tų asmenų, kurie nurodė operaciją atlikti, ir tų, kurie faktiškai ją atliko. Todėl iš dokumentų galima nustatyti kuris įmonės darbuotojas atsakingas už atitinkamas operacijas, ar jos tinkamai atliktos, ar atitinka įstatymų reikalavimus, ar vykdomi nutarimai, instrukcijos, įsakymai, potvarkiai ir kiti direktyviniai bei vadovų nurodymai.
Kad dokumentas turėtų juridinę galią, visiškai atitiktų savo paskirtį ir teiktų visas žinias apibūdinančias atliekamą operaciją, jis turi turėti nustatytą minimumą rodiklių. Dokumente esantys rodikliai vadinami jo rekvizitais. Dokumentai grupuojami pagal:
1) paskirtį – į tvarkomuosius, vykdomuosius – pateisinamuosius, buhalterinio įforminimo ir kombinuotus;
2) turinio apimtį – į pirminius ir suvestinius;
3) sudarymo būdą – į vienkartinius ir kaupiamuosius;
4) sudarymo vietą – į vidinius ir išorinius;
5) apskaitos pozicijų skaičių – į vienaeilius, daugiaeilius.
Įmonės gali naudoti pavyzdinius, specialius ir laisvos formos pirminius dokumentus. Svarbu, kad jie turėtų juridinę galią (būtų įrašyti visi rodikliai arba rekvizitai). Dokumentai rašomi įskaitomai ranka ar įvairiomis techninėmis priemonėmis.
Inventorizacija
Dokumentuose įforminti apskaitos duomenys turi atitikti faktinius duomenis. Tačiau faktiniai duomenys ne visada sutampa su dokumentais. Nes ne visus procesus galima įforminti jų atlikimo metu (pvz., materialinių vertybių natūralaus sumažėjimo ir kt.). Tokie faktai nustatomi inventorizuojant. Inventorizacija yra būdas faktiškiems turto likučiams nustatyti ir jiems palyginti su apskaitos rodikliais. Toks palyginimas atskleidžia turto trūkimą ar perteklių.
Vertybės inventorizuojamos periodiškai, t.y. nustatytais terminais. Inventorizacija atliekama šiais atvejais: perkainuojant prekes, po stichinių nelaimių, perduodant vertybes kitam materialiai atsakingam asmeniui, nustačius grobstymo, piktnaudžiavimo, plėšimų ir vagysčių atvejus; darant auditą (revizija, kontrolė); teismo tardymo organų reikalavimu ir dėl kitų priežasčių kai reikia gauti duomenų apie faktinius vertybių likučius.
Periodinės realizacijos padeda kontroliuoti materialines vertybes saugomas atsakingų asmenų ir kiekvienoje jų laikymo vietoje, nustato kiek faktinius vertybių kiekius tiek jų kokybės būklę. Inventorizuojamos turi būti visos pagrindinės priemonės, medžiagos, gamybos atsargos, sandėliuose esanti gatava produkcija ir kitos materialinės vertybės. Inventorizuojami turi būti ir visi pinigai, ir visų rūšių vertybiniai popieriai. Inventorizavimo tvarką nustato šalių vyriausybės profesinės apskaitos organizacijos ar kitos institucijos.
Inventorizavimo procedūros gali būti įvairios, tačiau efektyviausiai iš jų šį darbą atlieka specialiai tam paskirta komisija. Ji patikrina faktinius vertybių likučius ir juos surašo į atitinkamos formos inventorizacijos lapą. Inventorizacijos rezultatai nustatomi palyginus faktinius vertybių likučius nustatytus inventorizuojant, su jų likučiais apskaitos knygose. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-03
DalykasApskaitos referatas
KategorijaApskaita
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis105.73 KB
AutoriusMiki
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas12
Švietimo institucijaVilniaus siuvėjų ir automechanikų mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Verslo apskaita balansas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Vilniaus siuvėjų ir automechanikų mokykla / 12 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą