Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Apskaita>Inventorizacijos organizavimas, įforminimas ir rezultatų apskaita įmonėje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Inventorizacijos organizavimas, įforminimas ir rezultatų apskaita įmonėje

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas: išsiaiškinti inventorizacijos atlikimo tvarką ir reikšmę finansinei apskaitai. Apskaitos politika. Buhalterio pareiginiai nuostatai. Bendroji dalis. Pareigos. Teisės. Atsakomybė. Inventorizacijos organizavimas. Inventorizacijos atlikimo tvarka. Inventorizacijos įforminimas. Inventorizacijos rezultatų išvedimas. Inventorizacijos rezultatai ir jų atspindėjimas apskaitoje. Išvados. Priedas (Darbo tvarkos taisyklės).

Ištrauka

Inventorizacija – vienas svarbiausių darbų, atliekamų prieš parengiant metinę finansinę atskaitomybę. Tai įmonės ilgalaikio turto, žaliavų, medžiagų, prekių, pagamintos produkcijos, nebaigtos gamybos bei kitų atsargų, skolų, pinigų, vertybinių popierių ir kito turto patikrinimas ir faktiškai rastų likučių palyginimas su apskaitos duomenimis.
Inventorizacija – būdas faktiniams turto likučiams natūra nustatyti ir palyginti su apskaitos rodikliais. Inventorizuojamas ne tik įmonėje esantis nuosavas bei trečiųjų asmenų turtas, bet ir įmonės skolos tretiesiems asmenims.
Kurį laiką inventorizacijai LR norminiuose aktuose trūko dėmesio, nebuvo griežtai reikalaujama atlikti ją kasmet. Daugelis apskaitininkų džiaugėsi, kad nereikia atlikti daug darbo ir žinių reikalaujančios, tačiau per daugelį metų formalumu tapusios procedūros. Kai kurių įmonių vadovai ir vyriausieji finansininkai turtą inventorizavo atsižvelgdami į savininkų ar akcininkų interesus, o inventorizacijos rezultatus įformindavo remdamiesi iš ankstesnių laikų išlikusiomis instrukcijomis. Tačiau po 1999 m. birželio 3d. LR Vyriausybės nutarimo Nr. 719 patvirtinimo, įmonėse turi būti atliekama metinė, periodinės inventorizacijos.

Darbo tikslas: išsiaiškinti inventorizacijos atlikimo tvarką ir reikšmę finansinei apskaitai.
Darbo uždaviniai:
Susipažinti su LR Vyriausybės teisės aktais, reglamentuojančiais inventorizacijos tvarką.
Išsiaiškinti, kokios yra inventorizacijos rūšys.
Išanalizuoti, kam reikalingos neeilinės inventorizacijos.
Išanalizuoti, kaip pildomi inventorizacijos aprašai, kokios jų rūšys.
Atlikti inventorizaciją ir įforminti inventorizacijos dokumentus pasirinktoje įmonėje.
Darbo objektas. Kursinio darbo objektas – Lietuvoje galiojanti inventorizacijos tvarka.

Apskaitos politika - tai apskaitos principai, apskaitos metodai ir taisykles, skirti ūkio subjeklo apskaitai tvarkyti ir finansinei atskaitomybei sudaryti bei pateikti. Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 9 straipsnis numato, kad įmonės vadovas turi parinkti įmonės apskaitos politiką ir ją įgyvendinti atsižvelgdamas į konkrečias sąlygas, verslo pobūdį ir vadovaudamasis apskaitos standartais.
Apskaitos politikos turinį sudaro trys savarankiškos dalys, kurios apskaitos politikos įsakyme ivardijamos kaip tvarkos: 1 tvarka - Apskaitos organizavimas, II tvarka - Apskaitos technika, III tvarka - Apskaitos metodika.
Apskaitos organizavimo tvarka skirta reglamcntuoti bnhalterijos darbo organizavimo klansimus įmonėje. Šioje apskaitos politikos įsakymo dalyje nustatomi bendrieji buhalterijos darbo organizavimo principai, paskirstomos pareigos ir atsakomybė su apskaitos tvarkymu susijusiems darbuotojams, reglamentuojami atskiri apskaitos barų darbų organizavimo klausimai, nustatoma bnhalterijos darbo kontrolės sistema.
Apskatios technikos tvarkoje patvirtinamas įmonėje nandojamas sąskaitų planas, mctinės finansinės atskaitomybės užpildymo tvarka, nustatoma turto ir įsipareigojimų inventorizacijos atlikimo tvarka bei apskaitos dokumentų numeravimo, pildymo, saugojimo bei klaidų taisymo procedūros.
Apskaitos metodikos tvarkoje įmonės vadovas tvirtina įmonės pasirinktas Verslo apskaitos standartuose ir kituose teisės aktuose numatytas konkrečių apskaitos barų finansinės apskaitos mctodikas. Šioje tvarkoje mcs pateikiame visus galimus apskaitos metodiku, variantus, numatytus Verslo apskaitos standartuose, išskyrus apskaitos politiką, kurią rengia konsoliduotą finansinę atskaitomybę sudarančios įmonės. Sprendimą, kurį iš pasiūlytų mctodų taikyti, turės priimti pati įmonė, atsižvelgdama i vykdomos veiklos specifiką bei jos ilgalaikius ir trumpalaikius siekius.
Įsigalioję nauji Verslo apskaitos slandartai nustatė papitdomų įmonių apskaitos ir finansinės atskaitomybės sudarymo reikalavimų. Įvertinant šiuos reikalavimus, reikėtų atnaujinti apskaitos politikos metodikos dalį. Teisės aktų, įmonės veiklos pasikeitimai gali turėti įtakos ir apskaitos organizacinei-tethninei datiai. Su apskaitos organizavimu bei technika susijusias tvarkas reikia periodiškai atnaujinti, nes dėl įmonės vidaus struktūros, darbų organiza¬vimo pakcitimų, pareigų persiskirstymo, darbuotojų kaitos ar kitų pokyčių šios tvarkos gali būti pasenusios. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-03-10
DalykasApskaitos kursinis darbas
KategorijaApskaita
TipasKursiniai darbai
Apimtis32 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis64.46 KB
AutoriusPavel
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasBirutė Jukonienė
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
FakultetasEkonomikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Inventorizacijos organizavimas iforminimas ir rezultatu apskaita imoneje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 32 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Birutė Jukonienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą